dandry.reismee.nl

Onverwachte momenten zijn het leukst

Om 10 uur gingen de wekker, en besloot ik m'n bed maar eens uit te gaan om verder aan het strategische marketingplan te werken. Helaas is het niet helemaal zo gegaan als ik wilde, want ik werd door alles en iedereen afgeleid. De twee bazen en Wilfred waren niet aanwezig in het hotel, dus werd bijna alles aan mij gevraagd, of erger nog.. ik moest alles oplossen. Waarna ik op een gegeven moment geen zin meer had in het plan.

Er zouden geen gasten aanwezig zijn, dus was de keuken van ons en besloten we dus zelf iets te gaan maken. Ik kwam plots op het idee om spaanse Tortilla te maken. Iedereen had daar wel trek in, maar ik kwam er al gauw achter dat zij een hele andere Tortilla voor zich hadden en die van 'mij' dus helemaal niet kennen. Iets nieuws werd het dus voor hun.

Na met moeders geskyped te hebben voor het recept en de bereiding van de Tortilla, gingen we met z'n allen aan de slag in de keuken. Iedereen kreeg z'n eigen taak en zo hadden we NA 3 UUR eindelijk de Tortilla klaar. In Nederland gaat het gek genoeg toch iets sneller, maar moet ik er nu wel bij zeggen dat we nu een Tortilla voor heel Santa Cruz hebben gemaakt. Het is een gigantische Tortilla geworden, en nog goed gelukt ook! De foto's zullen nog volgen.

Met z'n allen hebben we gezellig getafeld en gesmuld. Na het avondeten had ik iedereen wijs gemaakt dat in Nederland al het horeca personeel op donderdagavond uit gaat, en wij dat dus ook moeten doen hier. En het was nu het perfecte moment, omdat er weinig gasten waren (er kwamen er toch nog een paar binnen lopen). Zo gezegd, zo gedaan. Na de taxi's gebeld te hebben, waren we binnen een uur in Charlies. In Charlies werden we natuurlijk weer uitbundig begroet en kwamen zo als gewoonlijk de flessen op tafel. Otto, de eigenaar van Charlies, kwam weer gezellig bij ons zitten en zo hadden we het over feesten, dj's, de marketing van Charlies, verschillende soorten dranken zoals Grey Goose en Dom Perignon, en bitterballen! Dit verhaal ging verder in zijn kantoor en eindigde met een uitstekende deal: aanstaande zaterdag staat er fles Grey Goose voor ons klaar, waarbij we de hele avond gratis 7up krijgen en een bord met bitterballen!!!!! Waar krijg je zo iets voor mekaar? In Costa Rica krijg ik bitterballen, die ik normaal gesproken zelf maak in de snackbar van Pak Boli. Bitterballen zijn, voor zover ik weet, helemaal niet te verkrijgen hier in Costa Rica, waardoor Otto ze dus speciaal voor ons gaat maken. Hij zei: 'ze zullen waarschijnlijk niet zo lekker worden als in Nederland, maar ik ga m'n best doen'. Nou ik ben benieuwd! Daarnaast hadden we het ook over wanneer we weer terug naar Nederland gaan en wanneer ons afscheidsfeestje dus is. Laat dit nou precies op 24 december zijn, kerstavond hier in Costa Rica. En wat is het kerstcadeau van Dandry en Wilfred: een fles Bacardi, een fles Champagne en nog een bord met bitterballen! Het wordt nog moeilijk weg gaan op deze manier.

Uiteindelijk is het een super leuke en gezellige avond geworden, ondanks er geen hond in Charlies te vinden was. Onze muziek mocht hard op, en na alles goed afgesproken te hebben voor aanstaande zaterdag zijn we richting huis vertrokken.

¡Hasta manana - Pura Vida!

Reacties

Reacties

Hans en Rina

als ik zo die verhalen van jou lees zou ik bijna weer terug naar school willen man man wat een heerlijke vakantie heb jij daar en zo lekker lang ja ja vakantie want ik kan er niets anders van maken hoor geniet nog maar lekkker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!