dandry.reismee.nl

Raften, Miami en Frontera Chile

Maandag 7 november

Zondagavond ging ik met de woorden 'misschien kan je morgen met een paar gasten mee gaan raften' naar bed. Dit werd deze dag dus werkelijkheid. 's Ochtend had ik voor de zekerheid de wekker vroeg gezet, voor het geval het door zou gaan. Alle gasten gingen uit eindelijk raften, en er was nog precies 1 plekje over voor mij. Wilfred was de vorige keer al gaan raften bij in de Pacuare River, en nu mocht ik naar de Pejiballes river. Leuk leuk leuk!

We werden om 8 uur opgehaald en gingen eerst langs het kantoor in Turrialba, daar moest iedereen betalen, behalve ik. Relaxed toch! Daarna vervolgde we onze weg naar de rivier toe, dit was een uur rijden, en daarvan minimaal 40 minuten over een ongeasfalteerde weg. Jammer dit.

Bij de rivier aangekomen werd de raft van het dak afgehaald en werd die naar de rivier gesleept. De reddingsvesten gingen aan, de helmen gingen op en iedereen pakte een paddle. Nou dat beloofde dus wat. Van te voren werden de verschillende commando's uitgelegd en werd uitgelegd met proefpersoon (wie anders dan Dandry natuurlijk) hoe je iemand aan boord haalde, als hij of zij in het water was gevallen. In totaal kregen we 8 commando's die we moesten leren, maar na heel de reeks in de hoofd gestapt te hebben, mochten we de laatste 5 al weer vergeten. Met andere woorden: het is geen heftige rivier, dus de laatste vijf commando's gaan niet geroepen worden.

En heftig werd het inderaad niet. De pacuare river is gelijk aan niveau 5, en de Pejiballes river haalt mondjes maat niveau 3. Jammer, maar wat een mooie rivier. Super helder water, super grote rotsenblokken langs en in het water, dat je denkt van hoe komen die in godsnaam op die plek. We gingen dwars door een beschermd natuurgebied, en... ja geen woorden voor hoe mooi alles om je heen was. Na een uurtje legden we bij een groot rotsblok aan en gingen we op de rotsblok fruit eten. Nadat het fruit op was, sprongen we van de rotsblok af (toch zo'n drie meter hoog) en vervolgde we onze weg.

Ondanks het niet heftig was, was het wel super leuk om te doen. Met Mowgli als rafting instructeur (hij leek er echt op!) is het uiteindelijk nog een geslaagde rafting tour geworden. Maaaaar, de volgende keer ga ik toch echt naar de Pacuare river!

Op de Lodge aangekomen moest ik gelijk aan het werk en ben ik na het werken gelijk naar bed gegaan. Wat was ik moe!

Dinsdag 8 november

Uitgeslapen, aan school gewerkt, met Nederland geskyped en weer aan het werk gegaan. Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen over deze dag. Saai hé?

Oh ik vergeet iets.... vandaag hebben we ook tickets voor.... Miami geboekt! Yes, Miami! Een droom gaat in vervulling: Amerika, Miami, oud&nieuw.. de drie magische woorden (als ik oud&nieuw als 1 woord reken) Na onze stageperiode gaan we 1 week naar Miami toe en vieren daar gelijk oud & nieuw.

Woensdag 9 november

M'n vrije dag. Althans m'n vrije dag van het werk. Ik heb namelijk vanaf 9 uur 's ochtends tot aan nu (22uur) aan school gewerkt. Dit moet dan ook wel, want we hebben nog maar iets meer dan een maand om een strategische marketingplan in te leveren. We lopen dan nog wel op planning, dus komt allemaal goed. Morgen heb ik weer een vrije dag, dus zal het een zelfde dag als vandaag worden. Een dag met verschillende websites en Word documenten openstaand op m'n Macbook, verschillende rapporten en het boek strategische marketing planning op tafel, alle albums van Marco Borsato op shuffle in iTunes, een Frontera Chile (witte wijn) erbij en niet te vergeten de stokbroodjes met kruidenboter.

Nu ga ik m'n bed in met mister iPad om The Voice of Holland terug te kijken.

¡Hasta mañana - Pura Vida!

Reacties

Reacties

Nathan

Mijn 3 minder magische woorden voor jou; IK BEN JALOERS!!
Maar veel plezier in MIAMI man! :)
Ga er van uit dat dat niet anders kan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!