dandry.reismee.nl

Een werk dagje

Een echte stagedag. Dat is wat ik me had vergenomen toen ik gisteravond naar m'n bed ging. En... dat is het uiteindelijk niet helemaal geworden.

Wel was ik, zoals ik met mezelf had afgesproken, om 8 uur m'n bed uit. En zat ik om half 9 achter m'n laptop. Na wat mailtjes verstuurd te hebben, die weldegelijk een relatie hadden met mijn stage, begon ik te werken aan m'n onderneming. Zoals de meesten wellicht al weten ben ik vorig jaar met 5 anderen een onderneming gestart binnen mijn opleiding. Nadat wij tot ondernemers van het jaar zijn verkozen, hebben wij (ik met twee anderen) een doorstart gemaakt. Nu is het wel zo dat we weer vanaf het begin moeten beginnen. Zo moet er weer een nieuw businessplan opgesteld worden, en vanwege een conflict met voormalige producent, hebben we een nieuwe moeten zoeken. Alles loopt nu gelukkig volgens plan, maar vergt wel een hoop tijd. En dat heb ik dan ook ondervonden vandaag. In plaats van een stagedag is het een heuze werkdag geworden. Vandaag heb ik zowel voor m'n onderneming, als voor het restaurant in Nederland waar ik werk, als voor het hotel waar ik stage loop gewerkt. Je zou het een productief dagje kunnen noemen.

Om op m'n onderneming terug te komen. Ik heb de doorstart samen met Wilfred en Max (hij is in Nederland achtergebleven) gemaakt, en Max doet momenteel dan ook het meeste werk voor de onderneming. Hij heeft zich ingeschreven voor een ondernemingswedstrijd en heeft daarvoor een filmpje gemaakt. Nu is mijn vraag of dat jullie op dit filmpje (http://www.theenterprize.nl/2011/10/max-coenraad/)willen stemmen. We hebben zoveel mogelijk stemmen nodig, om door te gaan naar de finale. Alvast bedankt!

's Middags heb ik nog met moeders en vaders geskyped, die (moeders) maar al te blij was dat ik online was, want ze zat vol met vragen. Moeders heeft sinds een paar dagen een Facebook account en heeft mijn account (lees: foto's) van onder naar beneden en van achter naar voren bekeken en zat dus vol met vragen. Wat deed je daar op die foto? Wat zie jij er uit met je klerencombinatie, waarom trek je zo iets aan? Wie is die leuke dame waar je mee op de foto staat? En etc. Helaas trapte ze niet in de smoes: 'mam, ik ga een tunnel in, de verbinding kan zo wegvallen'. Aghja toch wel leuk dat ik hier alles kan uithalen, terwijl moeders kilometers verder op zit!

Om 2 uur begon mijn shift, en heb ik weer een lekker werkdagje gehad. Het waren minder gasten dan gister, maar daardoor was het niet minder druk. Gister stond ik samen met Cesar, maar vandaag stond ik alleen, dus als nog continu bezig geweest. Net zoals gisteren, heb ik vandaag weer lekkere cocktails gemaakt. Wie komt er eentje halen tijdens de kerstvakantie?

's Avonds hebben we na het werk een drankje met de Chef gedaan en hebben we een hoop feesten besproken die er aan gaan zitten komen. Party party party! Ik had me geen betere stage kunnen voorstellen!

Nu ga ik richting m'n bed, want de wekker gaat morgen weer om 07:30 en dan ga ik echt verder met m'n stageopdrachten. Ik heb vandaag dan ook een plan met deadline opgesteld, waar ik me aan ga/moet houden!

¡Hasta mañana - Pura Vida!

Reacties

Reacties

tante patries

ja jongen geheimen voor moeders, is zelfs op deze leeftijd niet altijd makkelijk.
als jij dokt komen wij met kerst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!