dandry.reismee.nl

Tweede jungle tour

Na een onrustig avondje, het was erg moeilijk in slaap vallen op een bed die je best kan vergelijken met een houten vloer, en ontbeten te hebben, besloten we om naar een ander eilandje te gaan. Een eilandje waar we, voor ons gevoel, nog niet geweest waren en van anderen een hoop verhalen over gehoord hadden. Positieve verhalen, dat er veel te beleven is en ook super mooi is. Bleek dus helemaal niet waar te zijn, er was helemaal niks bijzonders, dan alleen het strand. Mooi ingetuind, thanks Richelle!

Met z’n drietjes (Richelle, Wilfred en ik) gingen we op pad naar het eilandje Bastimentos. Na de ‘boulevard’ afgelopen te hebben en een beetje verdwaald waren (we waren opzoek naar het strand) kwam er een klein aapie naar ons toe lopen die ons de weg naar het strand wees. Het was een weg midden door de jungle, waar wij na 15 minuten lopen het gevoel hadden dat we helemaal verkeerd liepen. We besloten terug te lopen, omdat het er naar uit zag dat we midden het eiland op gingen en dus nooit bij het strand uit zouden komen. Toen we weer bij de boulevard aankwamen vroegen we aan een oudere mevrouw de weg, maar ook zij wees ons naar het zelfde paadje en gaf aan dat het niet super ver lopen was. Wij besloten naar de andere kant van de boulevard te lopen, maar terwijl we die kant op liepen zagen we allemaal strandborden de andere richting op staan. We moesten terug! Dat krijg je met twee gasten en een dame, Mars en Venus effect!

We besloten dus om terug te lopen en na een jungletour van minimaal 30 minuten, kwamen we dan eindelijk bij het Wizard strand aan. Een super mooi strand, waar niemand te bekennen was! Alleen wij drietjes. Richelle had van een vriendin gehoord, dat je via dit strand naar het Red Frog strand kon lopen. Daar gingen we dan, liepen het hele strand af (zo’n 30 minuten) en kwamen toevallig een stelletje tegen. Zij kwamen van Red Frog Beach, het kon dus wel! Zij gaven aan dat het zo’n 30 minuten lopen was, middel door de jungle, stukken drijfzand en veel modder tegen kwam en de kans groot was dat je slangen zou tegen komen. Toch gingen we verder!

Onderweg kwamen we nog een koppel tegen, dus er waren al twee koppels die het hadden overleefd, dan zouden wij het ook met moeten overleven. Het was een heftige tocht, en zeker omdat ik mijn slippers na zo’n 5 minuten lopen al kwijt raakte in een grote modderpoel.

Twee dingen waren zeker, het was een heftige leuke tour, en velen malen goedkoper dan de jungle tour van gister. Na zo’n 30 minuten door de jungle gelopen te hebben, kwamen we dan bij Red Frog aan. Hier is de zee nog mooier, ondanks het de zelfde zee is. Raar niet waar? Of dat we nog slangen zijn tegen gekomen? Nee, helaas! Maar, misschien maar beter ook.

Het grappige was dat we hier Johnny en Kees weer tegen kwamen. Weer een hoop gelachen dus, lekker geluncht en met z’n allen een lancha terug naar de Lounge genomen.

Vanavond is de laatste avond van Johnny en Kees, dus we gaan met z’n allen uit eten en zullen daarna vast nog wel een paar drankjes gaan doen.

Het was weer een dag vol met avontuur!

¡Hasta mañana – Pura Vida!