dandry.reismee.nl

Jungle tour

Oei… moeilijk opstaan! Maar we moesten wel, want de gids zou om half 10 bij de Lounge zijn met z’n bootje voor de jungle tour.

De zaterdagavond was super gezellig! Tussen 11 en 1 werd het erg druk en voor je het wist, lagen er zo’n 15 bootjes aan elkaar vast aan de steiger van de Lounge. Iedereen van alle eilandjes komt namelijk naar de Lounge op de zaterdagavond. Elk land heeft zijn eigen cultuur, maar wat betreft party’s gaat iedereen los en zo gingen we dan ook los met minimaal 20 verschillende nationaliteiten. Erg gelachen ook met de Canadees, hij had een paardenmasker bij zich.. die ik plots over m’n hoofd kreeg en hij bij mij achterop sprong en we zo door de dansende, springende en juichende menigte galoppeerden!

Het was dat de zon me weer op de been bracht, want anders was het een zware tour geworden. De jungle tour.. we werden om 10 uur opgehaald en vaarden zo’n ¾ uur richting de jungle. Je vraagt je af hoe een jungle er hier uit ziet, aangezien het alleen maar kleine eilandjes zijn en je er zelf niet veel van zou verwachten, maar het was best mooi. Plots gingen de motors uit en vaarden we een klein paadje in. Het was op sommige stukken niet veel breder dan 5 meter, respect voor de kapitein!

We bevonden ons midden in de jungle.. je zag ontzettend veel verschillenden krabjes, vogels, luiaarden en etc. Na een half uurtje heel zachtjes gevaren te hebben legden we aan bij een steiger, waarna we de tocht te voet vervolgden. We liepen dwars door het oerwoud naar een klein hutje, waar zoveel kinderen aanwezig waren, dat het wel op een school leek. Voorbehoedsmiddelen kennen ze hier dus niet.

Er kwam een klein jochie met een paar lampjes aanlopen, waarna we onze weg weer verder vervolgden. De lampjes moesten op de hoofd en na zo’n 10 minuten door het oerwoud gelopen te hebben, kwamen we bij een ingang van een grot. Zonder van te voren informatie verstrekt te hebben, gingen we gezamenlijk de grot in. Bizar, maar oké let’s go. We waren goed sportief bezig en dachten dat we door de introweek in de Ardennen al wat gewend waren, maar dit was wel even andere koek. Op sommige stukken stond het water tot boven je knieën, daarnaast druppelde er overal water, was het letterlijk klimmen en klauteren om verder te komen en was het af en toe oppassen voor de vleermuizen. Deze vlogen letterlijk langs je heen en soms zelfs tegen je aan!

Terug uit de grot, liepen we weer door de jungle naar het bootje, waar we hebben geluncht en daarna onze weg vervolgden naar een mooi snorkelplekje. Dit plekje was nog veel mooier dan de snorkelplek van een paar dagen terug. Het Oceaonium in Diergaarde Blijdorp is er niks bij!

’s Avonds zijn we met z’n allen uit eten geweest en heb ik Richelle met der ontzettend zware backpack naar der hostel gebracht. Nu weet ik het zeker backpacken is echt niks voor mij. Continue zo’n 30 kilo op je lichaam dragen, is toch niet niks. Respect voor haar en de andere backpackers!

Later op de avond zijn we samen met Johnny en Kees (de twee Nederlandse gasten, zoals wij ze noemen) een klein sappie gaan doen in Barco Hundido en zijn we op tijd naar bed gegaan.

¡Hasta mañana – Pura Vida!