dandry.reismee.nl

Dolfijnen en snorkel tour

Met een lach op m’n gezicht werd ik wakker. Het is een niet al te lekker bed, maar je valt zo in slaap door het heerlijke geluid van de zee die je onder je bed hoort. En als je naar de vloer, door de spleetjes tussen de plankjes, kijkt zie je de groene heldere Caribische zee, en af en toe een vissie of een school die langs zwemt.

Om half 10 werden we opgehaald voor de tour. We gingen eerst naar de overkant (naar Bocas dus), om wat te knabbelen en te drinken halen voor tijdens de tour. Daarna gingen we met z’n vieren, plus een jong Panamees stel en twee oudere Spaanssprekende mannen de zee op richten de dolfijnen. Er werd gezegd dat we minimaal zo’n 20 minuten moesten varen voor de dolfijnen, maar binnen 5 minuten zagen we de eerste dolfijnen al. Het waren er in totaal drie, en heb aardig wat kiekjes gemaakt, super vet!

Na wat rond gedobberd te hebben, de dolfijnen op de foto vastgelegd te hebben zijn we een heel stuk gaan varen, richting een restaurant aan de waterkant. Hier bestelden we onze lunch, waarna we weer de boot op ging en richting de snorkelplek gingen. Het was even wennen om door de mond adem te halen, maar toen ik het eenmaal onder de knie had, ging er een wereld voor me open. Een onderwater wereld. Het koraal en de tientallen verschillende soorten vissen, amazing. In Nederland proberen ze dit in dierentuinen na te maken, maar hier is het reallife!

Na een uurtje snorkelen gingen we weer terug naar het restaurantje en stond het eten al klaar. Jammie, camarones (garnalen)! Na het buikie rond gegeten te hebben gingen we naar Red Frog Beach. Dit is een privé park, waar men bij de ingang van het park dan ook een aantal dollars moet betalen, en je daarna per auto naar het strand werd vervoerd. Er werd verteld dat dit het mooiste strand is in de buurt, maar dan geloofde ik dan ook meteen. Je kent het wel: een hoop groen met palmbomen, vervolgd door een wit strand, groen blauwe zee en in de verte een aantal eilanden. Het strandje van gisteren was mooi, maar deze was super mooi!

Bij de Lounge aangekomen werd ik verrast door de aanwezigheid van een Nederlandse jongedame waarmee ik in Turrialba een keer een hapje mee heb gegeten. Super gezellig. Na wat bijgekletst te hebben over haar avonturen in Costa Rica ging ik samen met een ander meisje van het hostel het spelletje Bier Pong doen. Dit is een spelletje dat je met z’n vieren doet en dan twee koppels vormt. Benodigdheden: een tafel van zo’n 2 meter lang, voor beiden koppels 10 bekers, voor beiden koppels 3 flessen bier, twee bekertjes met water en twee pingpongballetjes. De bekertjes worden geplaatst, zoals je de kegels voor het spelletje bowlen plaatst en de drie biertjes worden gelijk verdeeld over de 10 bekers. Nu is het de bedoeling om zo snel mogelijk alle bekertjes weg te spelen van de tegenstander, door het pingpongballetje in een bekertje te gooien. Iets dat er erg makkelijk uit ziet, maar het echt niet is! Nog nooit gespeeld, maar toch stond ik er drie keer achter elkaar met m’n partner. Bij de vierde pot werd ik uitgeschakeld, en maar goed ook, want ik kon niet veel bier meer hebben voor een niet-bier-drinker.

’s Avonds zijn we naar Barco Hundido geweest, een bar op het eiland Bocas. Hier hebben we met z’n allen heerlijk gefeest tot in de late uurtjes! De baco’s vloeiden naar binnen en de voetjes gingen van de vloer.

¡Hasta mañana – Pura Vida!