dandry.reismee.nl

Dandry de chauffeur en gids

Vandaag kwamen we precies om 6 uur op de lodge aan. In totaal vier uurtjes geslapen, maar de resterende uren zouden we na het werk inhalen. Helaas is dit er niet van gekomen.

Er waren een paar gasten in het hotel, dus hebben we samen met Yadira en twee andere stagiaires uit Costa Rica (die gister zijn aangekomen) het ontbijt klaar gemaakt. Daarna wilden we met de baas ons reisplan bespreken, maar in plaats van dat wij haar iets wilden vertellen, had zij ons juist wat te melden.

Er waren nieuwe gasten in het hotel gekomen, maar zij hebben hier geen auto en zijn ook niet van plan om een auto te gaan huren, dus moeten ze elke keer vervoerd worden. Dit maakte mij vandaag Dandry de chauffeur en gids. We reden naar Guayabo Monumento, een park waar je moet zijn geweest als je in deze buurt bent. Niet omdat het leuk is, maar meer om het van je to do lijst af te strepen. Wat een saaie bedoeling was het daar, maar zolang de gasten het maar naar hun zin hebben! Ik heb me dan ook wel vermaakt met het kleine jongetje. Een bruin (rot)jochie, 5 jaar, met zwarte krullen en zo ontzettend ontdeugend. Hij zegt alles na, en doet ook alles na wat Wilfred en ik doen. Spring jij van een steen of tree, doet hij het ook en krijgt hij natuurlijk op z'n kop van moeders. Binnen een mum van tijd hadden we hem ook leuke Nederlandse woorden geleerd. Hij vond het prachtig, want ik kreeg na een uur al de vraag: 'Are you my best friend'? Hoe schattig!

Na Guayabo Monumento zijn we naar een Mariposario (vlindertuin) gegaan, waar we ook geluncht hebben. Het was niet groot, maar er waren wel honderden verschillende vlinders. Erg mooi om te zien.

Na de lunch zijn we weer richting huis gegaan, en heeft Wilfred terug gereden, waardoor ik achter in de auto met m'n amigo heb gezeten, in slaap ben gevallen, en gelachen heb.

Toen we terug kwamen op de lodge hebben we onze kamer aan kant gemaakt. Alles er uitgegooid en de vloer goed geboend, was hard nodig! Alle kleren zijn de was in gegaan en zo dadelijk ga ik nog even m'n bed verschonen. Alles ziet er dan weer tip top uit als we terug komen van onze reis.

Wel is er negatief nieuws over onze reis: het blijkt aan de pacifische kust zó hard te regenen dat het waarschijnlijk onmogelijk is om daar naar toe te gaan. Het plan is dan ook om nu langer in Panama te blijven. Hier zijn we nog niet helemaal over uit, maar de pacifische kust in Costa Rica wordt het in ieder geval niet.

Morgen staan we op tijd op, om vroeg richting de caribische kust te gaan. Het zal per bus gaan, dus het wordt een busreis van minimaal 4 uur. Ben benieuwd...

¡Hasta mañana - Pura Vida!

Nathan

Have fun, safe trip.. En geniet van je 11 dagen cruisen in midden amerika. One.