dandry.reismee.nl

Een echte werkdag

De zaterdag was een erg drukke dag. Althans, het leek op een normale werkdag, zoals ik die in Nederland normaal gesproken heb. Er is nog geen één werkdag, zoals deze geweest. Dus dat was wel even lekker.

Na een half uurtje geslapen te hebben begon ik 's ochtends met het ontbijt voor de gasten die geslapen hadden in het hotel. Daarnaast moest alles zo snel mogelijk opgeruimd worden, omdat er om 09:00 uur een groep zou komen ontbijten. Alles was binnen een mum van tijd klaar en wij waren klaar, maar de groep niet. De groep kwam op het gemakkie rond een uurtje of half 11 aan. De groep zou ook nog lunch hebben in het hotel, maar het leek er haast op dat ze een ontbijt én lunch in één zouden gaan doen.

Het was een leuke groep, en hebben enorm gelachen om een oude man in de groep. Hij sprak 5 verschilende talen, maar dit alleen als je Danke Schon en Vielen Dank als twee verschillende talen telt. Danke Schon is Duits volgens hem, maar Vielen Dank niet, dat is Frans. Daarnaast waren we hem op een gegeven moment kwijt, en vonden we hem terug op de wc, waar hij op het gemakkie zat. Toen we hem er uithadden gehaald had hij de smoes: 'ik was even een vrouwtje aan het smsen'.

We zijn in principe heel de dag bezig geweest, en hebben geen tijd gehad voor onze laptops/mobiele telefoons. Wat dus een goed teken is.

's Middags hebben we onze tour op papier gezet. We hebben 11 dagen achter elkaar vrij gekregen. Wat dus automatisch betekent: alle 11 de dagen weg uit het hotel en alles van Costa Rica zien. We gaan eerst weer terug naar de Caribische kust. Het plan is om een nacht te overnachten aan de Caribische kust in Costa Rica en vervolgens naar Panama te reizen, daar een aantal dagen te verblijven, terug naar de hoofdstad van Costa Rica te reizen en via de stad door te reizen naar de Pacifische kust. Vanuit Quepos, het eerste stadje aan de Pacifische kust, gaan we verschillende steden af, waarbij we in Monteverde eindigen, dat weer midden in het land ligt.

Vanavond gaan we naar Spanish by the River, dat is een hostel/school in Turrialba, waar men spaans kan leren. Daar kennen we een aantal mensen die we in Charlies hebben ontmoet, en een meid uit Nederland viert haar verjaardag. Dus we gaan een feestje bouwen! Vervolgens zullen we met z'n allen naar Charlies gaan, zoals elke zaterdag.

¡Hasta mañana - Pura Vida!