dandry.reismee.nl

San Pedro

De vrijdagmorgen begon vroeg. Gisteravond hebben Wilfred en ik tot een uurtje of 11 met Richard en zijn vriendin wat drankjes op aan de Vulcano Bar in het hotel. Voor de vriendin van Richard hadden Wilfred en ik een cocktail gemaakt, waar werkelijkwaar bijna alle alcoholische dranken ingingen die we konden vinden. Maar... het smaakte! Nadat hebben we onze taken afgemaakt en hebben we buiten nog wat drankjes met amigos op. Weer een nacht met weinig slaap.

's Ochtends stond ik dan ook niet al te fruitig in de keuken om het ontbijt voor te bereiden, maar wat moet dat moet. Samen met Yadira en Wilfred hebben we op tijd de fruitsalades, sappies, pannekoeken, ei, etc klaar gemaakt voor de gasten.

Voor dat de Nederlandse groep het hotel verliet om hun reis voort te zetten, heb ik eerst nog wat foto's met Richard gemaakt, omdat het zo maf is dat hij precies bij mij in het hotel heeft overnacht en dat dan ook nog precies aan het begin van zijn tour.

Nadat alle gasten vertrokken zijn hebben we nog wat aan de stageopdracht gedaan en hebben we besloten om eerder naar San Jose te gaan, dan dat we eerst hadden voorgesteld. In plaats van 16:00 uur, namen we nu om 13:00 uur de bus naar San Jose. Althans, eerst was het de bus naar Turrialba en in Turrialba namen we de bus naar San Jose. Merkwaardig was wel dat je bij een loket een ticket/zitplaats moest kopen voor de bus van San Jose. Helaas was de eerst volgende directe bus van Turrialba naar San Jose al vol, maar we wilden geen uur wachten op de volgende, dus namen we de bus die elke 5 minuten zou stoppen voor een halte. Voor deze bus moest je wel een ticket kopen, maar je kocht geen zitplaats.

Na zo'n 2 uur, en weer een wereld van verschil, kwamen we in San Pedro aan. Een wijk in San Jose, maar zo groot als Spijkenisse (of Gorinchem voor de Heukelummers). In San Pedro woont Adam, en bij hem gingen we eerst even chillen voordat we naar het stadion zouden gaan.

Doordat er wat zaken tussendoor kwamen, waren we wat aan de late kant bij het stadion. Maar het was één grote bende, één grote chaos! Een plekje vinden voor je auto was dan ook haast onmogelijk en gaat niet zo gemakkelijk als een parkeerplekje zoeken bij de Kuip of de Arena in Nederland. Uiteindelijk hebben we de auto toch geparkeerd gekregen. Welliswaar midden op een groot grasveld, waar naast ons nog zo'n 500 anderen hun auto kwijt wilden. De auto's werden dan ook schots en scheef geparkeerd, en je was de lul als jij als eerste je auto had geparkeerd. Iedereen zet namelijk zijn auto voor jou auto, en moet jij dus wachten tot dat zij terug zijn, eer dat jij weg kan rijden. Bizarr!

De wedstrijd was niet veel, maar het stadion zelf was wel super mooi. Er was plek voor 32.000 man, maar het stadion was niet vol. Wij zaten precies achter een doel, maar op de tweede rang, dus hadden aardig zicht. Alleen zat je niet droog als het zou gaan regenen. En ja hoor, het begon te regenen, en hard ook. Ik ging een rondje lopen en zag dat je, zonder dat je door de security het stadion uitgegooid zou worden, plaats kon nemen in het vak waar de tickets 3 keer zo duur zijn als het ticket die ik had, en dus droog zat. Costa Rica heeft uiteindelijk verloren met 0-1.

Na de wedstrijd zijn we nog gaan stappen in San Pedro, en zijn we naar club Retro geweest. Een aardig grote tent, en precies iets waar ik al een maand naar op zoek was. Veel beter dan Charlies! Hier hebben we gefeest tot een uurtje of 03:00, waarna we terug reden naar Santa Cruz en rond 05:00 uur in de lodge aankwamen. De wekker zou weer om 05:30 gaan, dus werd het weer een korte nacht.

¡Hasta mañana - Pura Vida!