dandry.reismee.nl

Dit moet een zondag zijn

Dit moet een echte zondag zijn. Luieren, luieren en nog eens luieren. Geen gasten in het hotel en zelfs de baas was niet aanwezig.

Gisteravond had ik onze vaste taxichauffeur gebeld om ons op te komen pikken. Half 12 stonden wij dan ook klaar, maar de taxi was er niet. We kennen de Costaricaanse cultuur: alles tranquillo, alles komt goed. Maar kwart voor 12 was hij er nog niet. Na een belletje bleek het dat hij me verkeerd begrepen had en dacht dat ik een taxi voor half 1 had besteld. Na zo'n drie keer zich veronschuldigt te hebben en te hebben gezegd dat hij met volle vaart naar ons zou komen hing hij op. En hij kwam zeker met volle vaart, zo kort heeft hij er nog geen één keer over gedaan.

In Charlies hebben we een te gekke avond gehad. We werden weer als VIPs behandeld en werden bij de ingang al gelijk herkend. Er stond een portier die ons niet kenden en graag wilde dat wij betaalden, maar een andere portier kwam gelijk aanlopen en zei dat wij door mochten lopen. Hoe wij voorgaande weekenden via de naam van de DJ binnen kwamen, komen we nu met de naam van de eigenaar van de tent binnen. Deze man hadden we vrijdagavond ontmoet en kregen gelijk te horen dat we voortaan gratis naar binnen mogen. Relaxed!

In Charlies weer een hoop mensen ontmoet. Voor ik het wist was ik met twee gasten aan het praten en bleken het zonen van twee collega's van het hotel te zijn. Echt grappig.

Vandaag kwamen we pas rond tweeën uit bed, maar dit kwam dan ook omdat we pas om 6 uur in bed lagen. Vervolgens hebben we vrij weinig uitgevreten. Muziek luisteren, computeren en praten met z'n allen (Wilfred, Adam, Noemi (een vriendin van Adam) en de Duitse stagiare Juliane). Af en toe ging er een zak popcorn de magnetron in en schonk ik een glas Fresca voor mezelf in. Heerlijke frisdrank uit Costa Rica!

Aangezien er geen gasten waren, was er ook geen chef aanwezig en was er dus geen eten. Zelf hadden we ook geen zin om te koken, dus zijn we met z'n allen naar een restaurant in Turrialba gegaan. Heerlijk gegeten voor een belachelijk bedrag van zo'n 10 euro. In een restaurant in Nederland heb ik daar alleen een stuk stokbrood voor.

Het hotel ziet er weer netjes uit, dus ga ik nu m'n bedje op zoeken. Morgen is het weer tijd om een stuk te verven in het hotel en als het goed is gaan we 's avonds bij een collega eten.

¡Hasta mañana - Pura Vida!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!