dandry.reismee.nl

Cooking school

1 Oktober.. m'n lieve oma is jarig! Gefeliciteerd oma! Ik wilde haar gisteravond al bellen, om precies te zijn om 24:00 uur Nederlandse tijd, maar dat leek me toch niet zo'n strak plan. In plaats daar van belde ik om 19:00 uur (Nederlandse tijd), toevallig wanneer m'n ouders, broerte en zusje er ook waren. Het was een totale verassing voor haar en voor mij leuk om der stem weer eens een keer te horen. Ze is, net zoals anderen in Nederland, bang dat ik in Costa Rica blijf.. maar als het zo doorgaat zit dat er wel in. Wat een leven, wat een rust, wat een vriendelijkheid, niemand die zich ook maar ergens zorgen over maakt. Iedereen is bij de eerste ontmoeting al gelijk je vriend. En dan heb ik het nog niet eens over de natuur en hoe goedkoop alles hier is. Prachtig, Pura Vida!

Adam (de zoon van de baas) was gisteravond naar het hotel gekomen, omdat hij vandaag een voetbalwedstrijd had in Turrialba. Hij vroeg of dat wij mee wilden, en wij waren eigenlijk wel toe aan een voetbalwedstrijd. Omgekleed en al wilden we de auto instappen, tot dat er twee nieuwe koppels aan kwamen rijden en wij besloten om in het hotel te blijven (ondanks we vrij waren), omdat onze baas anders al het werk alleen moest doen. Daarnaast waren het Nederlanders, dus het communiceren is een stuk makkelijker.

Uiteindelijk is het een goede beslissing geweest, want een half uur later begon het aardig hard te regenen en zou de wedstrijd dus afgelast worden. Wij hebben heel de Lodge aan kant gemaakt en zijn daarna de keuken ingedoken om samen met de baas een aantal master gerechten klaar te maken voor de gasten. In het hotel is ook een cookingschool gevestigd en daar leek het nu dan ook wel een beetje op. Kip en varkenslappen hebben we voorbereid met het één en ander er omheen/erbij. De salades zijn perfect gelukt en zelfs de guava cake die ik gemaakt had was verrukelijk!

Terwijl de gasten aan het eten waren was er plots een probleem met het water in een hotelkamer en moest hoofd klusjesman Orlando met spoed naar het hotel komen. Gelukkig is alles goed gekomen en is de schade beperkt gebleven. Na het spoedje hebben we met z'n drieeën nog wat zitten drinken en nu gaan we ons klaar maken om Charlies onveilig te maken. Adam en de anderen zijn al in Charlies aanwezig. Dit keer hopen we op een avond zonder rock muziek!

¡Hasta mañana - Pura Vida!