dandry.reismee.nl

Van uitstel komt afstel

Om 6 uur ging de wekker. Een collega had gisteren voorgesteld om te gaan hardlopen, waar ik positief op inging. Ik had mezelf helemaal klaar gemaakt, licht ontbeten en liep daarna, nadat ik alle collega's had gegroet, naar de kamer van m'n collega toe. Hij was namelijk in het hotel blijven slapen. Helaas kreeg ik na enig geklop geen antwoord vanuit de kamer. Bleek dat hij al was vertrokken, zonder mij!? Raar verhaal... Ik besloot even te wachten en daarna op het gemakkie als nog te vertrekken en m'n hardlooproute uit te lopen. Maar... van uitstel komt afstel!

Toch wilde ik iets gaan doen, omdat ik al zo vroeg wakker was op mijn vrije dag. Ik besloot om aan m'n stageopdracht te werken en met goed resultaat ook. We beginnen progressie te boeken. Het plan begint eindelijk vorm te krijgen. Na deze tweet op Twitter gepost te hebben kreeg ik dan ook gelijk een hoop positieve berichten, waaronder één van m'n oude studieloopbaanbegeleidster!

's Middags hebben we weer met de collega's buiten op de veranda geluncht en een hoop gelachen. De humor die de Tico's hebben lijkt veel op de Nederlandse humor, hierdoor wordt er alleen maar meer gelachen. Daarnaast hebben ze wat met m'n iPad gespeeld, wat ze een geweldig ding vinden.

Later in de middag gingen we met collega Orlando naar een andere collega Mercedes toe. Zij had problemen met de elektriciteit. Er was door de storm een tak op de elektriciteitbedrading gevallen, waardoor er geen elektriciteit meer was en de tv kapot was gebrand. Erg zuur, maar het is dan ook wel een tv die ik zo'n 15 jaar geleden op mijn kamer had staan met twee van die antenne stokken boven op. Orlando de specialist had het binnen een half uurtje gefikst en in die tussentijd werden we aan de zoon van Mercedes en aan de zoon van een andere collega David (spreek uit: Dabie) voorgesteld.

Terug op de Lodge aangekomen was het een vriendenspreekuur, met een hoop uit Nederland gesproken. Waaronder met Saron Padding (moest even in de spotlight gezet worden).

's Avonds hebben we in het hotel rondgehangen en zijn we uiteindelijk toch nog naar Charlies geweest. We waren benieuwd naar het 'rock event' dat gehouden werd. Uiteindelijk was het toch niet zo'n goed idee geweest om naar Charlies te gaan. Alleen maar hardrock/Mettalica gasten. Friday Rocknight, nooit meer!

¡Hasta mañana - Pura Vida!