dandry.reismee.nl

Nasca

De dinsdag begon vroeg, maar rustig. Ik had geen shift, dus was ik lekker aan het luieren op de veranda. Daarna wat aan de stageopdracht gedaan, dat gaat ook door natuurlijk, en vervolgens zijn we Turrialba ingedoken om wat boodschappies te doen. We zijn weer naar CATIE geweest en Wilfred heeft dit keer ook een Costaricaanse simkaart gekocht. In het begin had ik er niet aangedacht om een Costaricaans simkaartje te kopen, maar blijkt uiteindelijk toch vet handig. Voor gevallen dat je in nood zitten, een taxi moet bellen of in contact moet blijven met je Costa Ricaanse vriendin. Het kost dan ook allemaal geen drol. Smsen is minder dan 5 cent per sms en bellen is zo'n 10 cent per minuut. Een simkaart kost 2500 Colones, maar dat is tegelijkertijd ook je beltegoed. Super chil!

We zouden eerst met de bus terug gaan naar de Lodge, maar de baas wilde graag met ons mee, waardoor wij dus met hem mee konden rijden. Hierdoor kwamen we op tijd aan in de Lodge voor de voetbalwedstrijd Real Madrid - Ajax, die we bekeken terwijl we onze kipburger nuttigden.

's Middags kwam collega Alexis langs om te vragen of dat we morgen mee wilden naar de finca (= boerderij) van de baas. In Nederland zie je dagelijks koeien, varkens of kippen, maar toch hadden we gezegd dat we wel mee wilden. Kwamen we er alleen later achter dat we niet voor de lol naar de finca gingen. Via via hoorden we dat er een varken geslacht zou worden. (wordt vervolgd)

Later op de mdidag hebben we nog een likje verf aan wat muren in de Lodge gegeven, omdat die er niet echt wit meer uit zien. Ik moet eerlijk zeggen, het is best goed gelukt. Dit ondanks het de eerste keer dat ik een kwast in m'n handen heb, als ik de kinderschool niet mee reken.

's Avonds ben ik weer Turrialba ingedoken. Dit keer om te dineren bij Nasca, een door de chefkok aangeraden restaurant, met een jongedame. Uiteraard eindigde de avond bij Charlies. Na de gezellige avond en aangekomen bij de Lodge moest ik via het raam naar binnen klimmen, omdat ik de sleutel vergeten was. Gelukkig is mijn kamer op de begane grond!

¡Hasta mañana - Pura Vida!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!