dandry.reismee.nl

Bovenaan de waterval!

Mijn vorige verhaal sloot ik af met 'morgen gaan we naar de watervallen'. Het zag er even naar uit dat we niet gingen, want Cesar (onze maat/gids van het hotel) was niet aanwezig in het hotel, terwijl hij nooit te laat is. Bleek dat hij zich had verslapen. Kwam dit keer wel goed uit, want dan hadden wij iets langer de tijd om te ontbijten voor de heftige tocht.

Het zou weer een vijf uur lange tour worden. Alleen ging deze tour iets anders dan dat we hem de vorige keer hadden gelopen. Het was zo'n anderhalf uur naar beneden lopen, over een pad waarover je als je niet oplet zo je enkel breekt. Cesar wilde dit keer een andere route door de koffieplantage nemen, zodat hij die de volgende keer kan gebruiken voor de klanten van het hotel. Echter raakte hij verdwaalde en duurde het allemaal iets langer dan gepland. Beneden in het dorpje Aquaires aangekomen wilde Cesar bij de koffieboer langs, die daar gevestigd zit. Hij gebruikte ons om binnen te komen, zodat hij alles van binnen kon zien en wij voor hem foto's moesten schieten. Helaas ging z'n plannetje niet door en kwam hij niet verder dan een interview met een werknemer.

Na in het plaatselijke winkeltje onze lunch gekocht te hebben vervolgende we onze weg naar de waterval. Ik herkende de weg als de terug weg van de vorige keer. Dat bleek ook waar te zijn, nadat we door een heftige afdaling midden door de boesh boesh bij een watervalletje terecht kwamen, waar ik de vorige keer de sprong van m'n leven heb moeten wagen. Zo'n 1,5 meter boven het water lag er een boomstam van de linker- naar de rechterkant waar we overheen liepen en foto's maakten. We besloten wat te gaan eten op wat rotsblokken om vervolgens (SUPRISE!) te gaan zwemmen! Op de plek waar we waren was er door het water dat er stroomde een soort van glijbaan ontstaan. Super vet natuurlijk! De kleren gingen uit en daar gingen we: Rodrigo, Wilfred en ik. De eerste keer was wat spannend, omdat je totaal niet wist waar er rotsblokken zouden kunnen liggen onder het water, maar binnen no time waren we er al zo'n 20 keer vanaf gegaan. In Nederland worden er veel wild waterbanen nagemaakt, maar hier is het gewoon puur natuur. ECHT MOOI!

Het mooiste is dat wij in principe boven de grote waterval aan het zwemmen waren en dat als je goed naar benden zou glijden, goed me de stroming zou mee gaan en nog zo'n 20 schoolslagen zou doen je bij de rand van de waterval zou komen. VET UITZICHT!

De terug tocht wat alleen iets minder. Werden we de vorige keer opgehaald door de baas met de auto, moesten we nu heel het stuk terug lopen. Het was een twee uur durende loop, waarbij de overgebleven liters water met gemak naar binnen gingen. De Himalaya gebergte is er niks bij.

Bij terugkomst begon mijn shift, maar aangezien er geen klanten waren heb ik vrij weinig kunnen doen/gedaan. Dit resulteerde dan ook in een relax avond. Via m'n iPad weer alle programma's uit Nederland terug gezien. Met het programma RTL XL kan ik alle programma's van RTL (De Villa, Zie Ze Vliegen, The Voice of Holland en Ik Hou van Holland) terug kijken, super chil! En dit alles bij de openhaard. HEERLIJK!

Morgen weer uitslapen...

¡Hasta mañana - Pura Vida!