dandry.reismee.nl

Druk weekend!

De zaterdag begon lekker lui. Het was weekend, dus ik had geen zin in de stageopdrachten en daarnaast was het ook nog eens m'n vrije dag, dus alleen maar meer reden tot lekker luieren in de zon. Het was echt prachtig mooi weer en zo'n 25 graden. Dat is aardig warm voor hier, want dan is het in Turrialba minimaal 35 graden. Dat heb ik geweten ook. Wat een hitte!

We besloten om toch wat te gaan doen en niet alleen maar te hangen in het hotel. Allereerst wilden we naar de supermarkt in Santa Cruz lopen, want we waren weer door onze boodschappen heen, maar het werd uiteindelijk toch Turrialba met de auto. Van de week had ik een auto van de baas naar de garage gebracht voor een beurt, en deze moesten we nu weer ophalen. Samen met Adam, de zoon van de baas, reden we naar Turrialba. Na eenmaal de auto opgehaald te hebben, gingen we in Turrialba lunchen. Ik heb rice and beans op. Rijst met zwarte bonen, kip en gebakken banaan. Delicious! Ondertussen keken we op de tv schermen naar Ajax - Twente. Voetbal staat hier erg hoog in het vaandel bij de Costaricanen, mooi om te zien. En dan maak het niet echt uit wie er speelt en of het nou op de tv is, of in real life. We zijn al verschillende keren een voetbalveld gepasseerd, toen er ook daadwerkelijk een wedstrijd gespeeld werd, en dan staan de auto's van de toeschouwers echt o v e r a l geparkeerd. Het is goed opletten of dat je niet iemand of een auto raakt dan.

We konden de wedstrijd niet afkijken, omdat Wilfred om 2 uur moest werken en we nog naar de supermarkt moesten. De twee smurfen gingen weer op pad. Alle ramen open, de speaker op max en patsen met de dit keer een erg grote bolide. Wat een wagen!

Eenmaal aangekomen bij de Lodge hebben we nog wat geluierd, heb ik een nieuwe lig plek buiten de op de veranda gevonden en hebben we gewacht op de familie van de baas. Een schoonzoon van onze baas is pas jarig geweest en zou het komen vieren met wat vrienden en andere familie leden. Hele leuke mensen, zo vriendelijk en gezellig. We hebben gebarbecued en daarnaast stonden er twee tafels vol met heerlijk eten. Ondanks het m'n vrije dag was heb ik als barman gespeeld en hebben we aan het einde (of begin, het is maar net hoe je het wilt lezen) van de avond met z'n allen een shotje Mexicaanse Tequilla genomen om de verjaardag van de 'jarige' af te sluiten. Na het shotje gingen we ons klaar maken voor een stapavond in Turrialba. Het zou weer een 'ouderwetse' gezellige avond in onze favoriete tent Charlies worden.

Het is een super leuke avond geworden. Een aantal nieuwe mensen ontmoet, de hele tent weer leeg gedronken en een hoop lol gehad. Na de rekening van bijna 50.000 betaald te hebben zijn we weer richting huis gegaan en is het een kort nacht geweest.

's Ochtends moesten we allen op tijd opstaan, om mee te helpen met de lunch die verzorgd werd voor 60 man. Ik kon goed merken dat er een soort van stress heersde bij een aantal collega's en dat er dus niet vaak grote groepen komen eten in het hotel. In restaurant Pak Boli, waar ik in Nederland werk, sta ik wel eens met max drie personeelsleden over 200 man. Hier staan we met 9 personeelsleden over 60 man. Het was dan ook wel tot in de puntjes goed verzorgd. Het eten was perfect, de tafels waren super mooi gedekt en er was zelfs een muzikant/zanger aanwezig.

's Middags kwam de groep van gister nog aanzetten en na afscheids van hun te hebben genomen (wat een leuke mensen!), hadden we het hotel voor ons alleen. Er zijn geen gasten en voor zover het er nu uit ziet, hebben we tot en met woensdag geen gasten. Lekker rustig.

Morgenochtend gaan we weer met Cesar op tour, hopen dat we dit keer wel voor het donker thuis zijn, en moet ik na de tour werken tot 22:30. Althans... echt werken zal het niet worden, want er zijn geen klanten. Mooie gelegenheid om aan mijn stageopdrachten te werken!

M'n Imperial is op, Wilfred ligt al op bed, m'n collega Rodrigo is ook net vertrokken, dus laat ik mijn bed ook maar eens gaan opzoeken.

Hasta mañana

Reacties

Reacties

Nathan

Yoo D,
Heb je niet wat meer foto's van die club Charlies.
Nu je toch VIP daar bent.:D/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!