dandry.reismee.nl

Suegro...

Ik begin al aardig te wennen aan het vroege opstaan. Vandaag stond ik al naast me bed voor dat de wekker af ging. Dit was dan ook wel nodig, want ik moest op tijd op m'n werk verschijnen.

Ik eindigde gister met dat ik op tijd naar m'n bed zou gaan, omdat het een drukke ochtend zou worden. Dit was gelukkig niet het geval. Wilfred was ook op tijd op gestaan om mij te helpen, omdat ik hem gisteravond had geholpen, dus het viel allemaal wel mee.

Na een stevig ontbijt en lunch (we eten hier echt onwijs veel, gaan we volgende week mee kappen) heb ik nog even geskypt met moeders en gelachen met m'n collega's. Ze zijn al een aantal dagen bezig om Wilfred en mij aan dames hier in Costa Rica te koppelen, met in het bijzonder familieleden van collega's. Vandaag werd mij gezegd dat ik 'suegro' tegen een collega moest zeggen. Ergens wist ik dat het niet helemaal klopte, maar zoals ik ben stap ik op diegene af en riep 'suegro, como estas, pura vida!?' Collega schiet volkomen in de lach en antwoord dat ik zijn dochter gauw genoeg zal ontmoeten. Vertaling: 'Schoonvader, hoe gaat het, puur leven!?' Iedereen van de Lodge weet nu dat ik hem zo heb genoemd, en mag/blijf hem ook zo noemen. Naast de twee dochters van deze collega, worden we ook koppelt aan drie andere dochters van andere collega's. Er is vandaag zelfs een foto van ons genomen, waar we beiden op staan, zodat ze 'm aan haar dochter kan laten zien. Ik weet al wie ze kiest....

's Middags besloot ik om mee te lopen met de housekeeping team. Het bleef alleen niet bij mee lopen, ik werd volle bak in gezet! Achteraf was dit ook wel nodig, want alle kamers van het hotel moesten verschoond worden binnen vijf uur en ze zijn maar met z'n tweeën, soms is de cleaning lady zelfs alleen. Na de laatste kamer gronding schoongemaakt te hebben was ik gebroken, en begon ik Yadira nog meer te respecteren. Een vrouw die al wat aan de oudere kant is, maar nog steeds straalt als een zonnestraal, super hard werkt, lief is voor iedereen en zo gek als een deur is. ¡Pura Vida die vrouw!

Ik besloot lekker te gaan douchen, een powernappie te doen en 's avonds zo min mogelijk te doen. Wilfred had namelijk hulp van de andere stagiaire.

M'n 'schoonvader' komt elke dag vragen of dat we voor zaterdag vrij hebben geregeld, zodat we mee kunnen naar het familiefeest van hem. Vandaag hebben we het maar aan de baas gevraagd, omdat morgen het feest al is. En ja, Peppi en Kokki hebben vrij gekregen en de andere stagiaire moet invallen, dit zal ze niet helemaal leuk vinden, maar oké. Zeker niet als ze hoort dat wij naar een feest gaan, en zij alleen overblijft in de Lodge.

Naast de dagelijkse werkzaamheden, het koppelen aan Tica's en plannen van het feest, heb ik vandaag ook twee bizare dieren gezien. 's Middags, tijdens het schoonmaken van de kamers, zagen we enorm veel roofvogels rond vliegen, er moest dus ergens een dood dier liggen. Bleek het dier op steenworp afstand van de Lodge te liggen en alle Zopilotes (zwarte gieren) in een boom bij het dier te liggen (zoals je vaak in films ziet). Ik rende snel naar binnen om m'n camera te pakken en rende terug om er een foto van te maken, maar helaas.... m'n accu was leeg. Heb net nog even gecheckt, en het dier is nog niet op, dus morgen nieuwe kansen.

Verder werden we vandaag opgeschrikt door een VOGELSPIN! Ik heb wel eens vogelspinnen in een terrarium in een dierenwinkel of dierentuin gezien, maar zo los in de boze mensen wereld nog niet. Echt een bizar en eng beest, het loopt enorm snel en kon er nog maar net een foto van maken.

Morgen weer een ochtendshift, en dan ben ik drie dagen vrij, heerlijk!

Buenas dias y hasta mañana!

Reacties

Reacties

Nathan

Mocht je nog ruimte over hebben in je koffer aan het einde van de reis..
Neem dan een handjevol Tica's mee naar huis..
Voor de achterblijfers;)

Opa en Oma Kruis

Lieve Dandry,
We hebben al je berichten gelezen en we vonden het hartstikke leuk. We denken veel aan je en hopen dat je goed thuis komt. Doe voorzichtig geen gevaarlijke dingen doen. Groetjes Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!