dandry.reismee.nl

De dag van de lach

De gasten van gister (die er overigens al een paar dagen zijn) waren er vanochtend weer, maar wilden pas om 08:00 uur ontbijten, waardoor ik dacht 'dan kan ik wel iets langer in m'n bed blijven liggen, want de schoonmaakster van vandaag (die ook om 06:00 uur begint) heeft toch een sleutel van de voordeur'. Echter ging om 06:00 uur de telefoon van de Lodge die als wekker fungeerde voor mij. Toen ik m'n kamer uit sloop, zag ik dat er iemand anders dan de schoonmaakster voor de deur stond en hij geen sleutel had. Lullig! (maar gelachen)

Na m'n dagelijkse ochtend taken te hebben gedaan, gingen we samen met Yadira lunchen. Hier eten ze 's middags warm, waarna ze 's avonds ook warm óf iets kleins eten. Wij passen ons hier al aardig aan, dus aten we 's middags lasagne met als dessert: zelf gemaakte gelatine (flubber pudding). Yadira kwam met een grapje aanzetten, dat ze meerdere keren heeft moeten vertellen voordat we het begrepen: 'Wat zegt de lepel tegen de gelatina?' 'Waarom beef je altijd zo, als ik aan kom zetten!?' Bij dit grapje moet je alleen haar gezicht nog zien, terwijl zij met der lepel de gelatina aantikt en het ontzettend blijft doortrillen uit zichzelf. Gelachen dat we hebben...!

's Middags kregen we nieuwe instructies van de baas met betrekking tot reserveringen maken. Precies in de tijd dat wij hier stage lopen wordt er een nieuw reserveringssysteem gelanceerd, waarbij wij als proefkonijnen fungeren. Ik had met m'n scherpe ogen al gelijk iets ontdekt, maar hier kreeg ik het antwoord: 'ja klopt, maar het systeem is ook nog niet helemaal af'. Erg vergelijkend met andere situaties: ze kunnen er hier slecht tegen als je met tips aan komt zetten. De denken al gauw dat het niet helpt of iets extra's biedt. Neem als voorbeeld social media, Facebook, binnen een mum van tijd hebben we 1400 vrienden. Wel degelijk nuttig en iets extra's lijkt mij.

Later op de dag kwam de chef aanzetten, die had eigenlijk 's ochtends moeten werken, maar omdat er 's avonds gasten waren werd hij voor 's avonds ingezet. Deze man is werkelijkwaar de gekste van allemaal hier, en het onderscheid is moeilijk de maken, want ze zijn stuk voor stuk hilarisch. Heel de middag hebben we gelachen om verhalen en grappen van onze collega's. Er zijn weer nieuwe afspraken gemaakt, we zijn zelfs uitgenodigd om dit weekend mee te gaan naar een verjaardag van een nicht van een collega. Daarnaast kwam een collega met het idee om samen op stap te gaan met zijn auto en een tour te maken naar het mooiste strand van Costa Rica, daar te overnachten en daarna onze weg te vervolgen naar Panama, daar een aantal nachten te verblijven, tours te doen, en weer terug te keren. Ik heb snel foto's gegoogeld van het hotel en de stranden daar en werkelijkwaar: BEAUTIFULL! Ik kan niet wachten.

's Avonds na het eten hebben we nog wat na zitten praten met een amerikaanse gast. Hij was al wat aardig aan de dronken kant, dus was zijn verstaanbaarheid nog minder, maar gelachen dat we hebben!

Daar gaat het om: lol moet je hebben in je leven. Geniet van elke minuut, het kan zomaar de laatste zijn.

Hasta mañana.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!