dandry.reismee.nl

Pluk de dag!

Vandaag om 06:00 uur opgestaan met de gedachten de dag te plukken. ¡Pura Vida! (De motto van de Costaricanen) Helaas was het wel een erg korte nacht, omdat we door een ritselend geluid maar niet in slaap konden vallen. We dachten dat het dieren waren die bij het raam aan het grazen waren of wat dan ook. Maar we zaten helemaal mis. Het was een kevertje dat zo groot was als een kakkerlak en die vast zat in een tasje die op bureau stond. Hier was hij denk ik ingevallen. Hij probeerde er al die tijd dus uit te komen.

Vandaag werden we uitgetest of we gemaakt zijn voor de hitte hier in Costa Rica. Conclusie: nee! Ons werd gevraagd om een werknemer van de Lodge te helpen met sjouwen. Er moesten een aantal bedden + matrassen van de kelder naar de derde verdieping gebracht worden, waar de berging is. Je begrijpt wel dat ik aan het einde van het sjouwen met deze temperatuur (30 - 35 graden) een aardig nat shirt had. Douchen en omkleden!!

Na het middageten liet de eigenaar ons zien hoe we reserveringen aannemen en direct verwerken. Een simpel werkje, maar je moet wel goed opletten dat je geen fouten maakt. Alle e-mails moeten ook beantwoorden worden, waarvan een aantal in het spaans, dit gaat nog niet helemaal vlekkeloos haha.

's Middags zijn we om toch nog wat aan onze lichaamsbeweging te doen een stuk gaan lopen. Dit ook om m'n nieuwe stappers (lees: bergschoenen) in te lopen. En maar goed ook dat ik deze heb aangetrokken, want met m'n Nikies zou ik het niet hebben gered. Tijdens de wandeling zijn we een hoop mooie dingen tegen gekomen. Zo kwamen we langs een finca (boerderij) met koeien en een koffiebonen plantage, een werk wat de Tico's (de Costaricanen noemen zichzelf zo) zelf niet meer doen, maar door buitenlanders laten doen. Dit omdat het gevaarlijk werk is, zwaar en als de bonen rijp zijn komen er veel giftige slangen op af. Verder hebben we een hoop mooie vogels en planten/bloemen/valleien gezien.

Aangezien er geen gasten waren vanavond mochten we zelf ons eigen eten bereiden. Wat denken jullie? Inderdaad iets met rijst en kip, maar ook met groenten erbij dit maal. Samen met een spaanse collega hebben we gegeten. Ze zijn hier allen overigens super aardig en behulpzaam!

Morgen, op m'n eerste stagedag, komt er een groep van 20 Nederlanders naar de Lodge. Hier kijken we erg naar uit, omdat we werk moeten doen dat we beiden goed kunnen (bedienen) en het voor ons geen buitenlanders zijn, dus het wel goed komt met de taal.

Nu ga ik lekker douchen en m'n bed in. Weltrusten, uuh ik bedoel goedemorgen voor jullie.