dandry.reismee.nl

1 kilometer afgedaald vandaag

Met de woorden 'ik zie jullie morgen, kijk maar hoe laat' ging ik naar bed. Deed me goed dat ik heerlijk kon uitslapen, omdat ik zo moe was van de reis. Helaas werd ik om 06:00 uur al wakker door de zon. Uitslapen zat er dus niet in.

A.s. donderdag is pas de eerste stage dag, dus konden we heerlijk vertoeven vandaag en worden we nog als gasten behandeld. Zo werd er dus ontbijt voor ons gemaakt. Er werden panqueques (pannenkoeken) geserveerd met kaneelstroop waarvan de tanden uit je mond vallen, maar heerlijk dat ze waren!Naast de pannenkoeken lagen er ook nog broodjes met (homemade) guayaba mermelade, in één woord: jammie! In de loop van de week wordt ons geleerd hoe we deze zelf moeten maken.

In de middag zijn we samen met de eigenaresse het hotel rond gelopen, zijn we aan iedereen voorgesteld en hebben we besproken wat voor opdracht we kunnen doen voor de lodge. Er liggen een hoop leuke projecten voor ons klaar, wat tevens met de opleiding te maken heeft. Na het gesprekje mochten we iets voor ons zelf doen, wat mij mooi de gelegenheid gaf om met m'n familie in Nederland te Skypen.Een zeer mooi programma blijf ik het vinden. Gratis over de hele wereld in contact blijven met iedereen.

Om twee uur 's middags kwam de eigenaresse ons ophalen om naar het dichstbijzijnde stadje te gaan. Na 30 minuten rijden en bijna 1 kilometer afgedaald te zijn (de lodge ligt op 1500 meter hoogte) kwamen we in het stadje Turrialba aan. Ook hier zijn de wegen niet al te best, maar zat ik dit keer gelukkig voorin, dus zat ik comfortabel(er).

Het eerste dat opviel, is dat alle scholieren/studenten in uniform lopen, iets dat in Nederland al jaren is afgeschaft. De basisschool scholieren, de middelbare school scholieren en de universiteit studenten, allen in uniform, maar een andere kleur. Toch een mooi gezicht en makkelijk te herkennen. In Turrialba aangekomen gingen we naar een groot campus, Catie (Centro Agronómico Tropical de Investigación y Enseñanza)genaamd, waar meedere scholen zijn gevestigd en goed beveiligd is, hier zitten de beiden dochters van de eigenaresse, die we gingen ophalen, op. Op dit terrein was ook een zwembad aanwezig, waar we nog een aantal baantjes hebben getrokken en hebben gegeten.

Ondertussen is het al 21:00 uur en is de eerste baco bijna op, mooie afsluiter van deze avond.

Hasta mañana!

Reacties

Reacties

hans

nou ik hoor dat je het na je zin heb lijk me allemaal wel leuk daar en heb je al leuke meiden ontmoet nou dat komt nog wel hoorrrrrrrrrrrrrrrr hans en rina

Rina en HAns

nou Dandry ik heb jouw verslag gelezen maar ik geloof dat we jou niet meer terug zien in nederland wat ben jij aan het genieten zeg',gelukkig maar he beter dan heimwee naar ons toch?Hans en Rina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!